ibland är det kul

Någon som följt med i min blogg vet att jag byggde en kombinerad replokal/inspelningslokal. Nej, jag vill inte kalla det studio eftersom jag tycker det är allt för pretantiöst att kalla det just STUDIO. Men nu är det en lite fin inspelning på gång. Det eminenta bluesbandet Per & The Ouagadougou Blues Quartet som håller på att spela in. Och ta mig tusan så låter det faktiskt över förväntan! Ja, nu har jag i och för sig spelat in tidigare i lokalen, men då har det inte varit "live direkt in i datorn". Nej, då har varje instrument spelats in för sig, vid olika tillfällen. Men så går för fan inte att göra när man spelar blues!
Det roliga är att med lite hjälp av tyg och god vilja, så blir resultate betydligt bättre än väntat. Och om det blir en platta av det här vet jag inte, men en god demo blir det. Och vem vet, det kanske blir en Sverige-hit (jo,jo du!)
För lite mer info om bandet så finns det en hemsida, dock inte en uppdaterad sån. Gå in på www.bluesquartet.com eller på www.myspace.com/bluesquartet för att se och höra.

/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback