puckot och puckot

Tänkte att jag måste be ursäkt. Om jag på något sätt sagt eller skrivit något som kränkt någon person, så ber jag om ursäkt. Nej, det gäller inte er som tycker att mina åsikter är fel. Ej heller pc-användare om att jag gnäller för mycket på Windows. Är det däremot någon där jag personligen angripit henne/honom på ett kränkande sätt så ber jag om ursäkt.
Jag har precis sett 10 minuter av programmet Debatt där bloggaren Alex Schulman förklarat sitt uppsåt med att håna och häckla personer i sin blogg. En av hans förklaringar gällande "tonläget" i hans blogg, är att målgruppen (läsarna) använder det själva. Ursäkta, Alex! Men är du helt dum i huvudet. Innebär det att han måste sänka sin språkliga nivå och "intelligens", till en 14-årings nivå bara för att det råkar vara hans läsare? Självklart inte.
Bara för att man blogga och tycker sig att ha rätten att tycka och tänka vad man vill, så kan man inte frånsäga sig ansvaret och skylla på "att det är kul" och inget allvarligt menat. Så Alex Schulman, erkänn att du istället tycker om att jävlas med andra. Men bered dig också att du får skit av andra och kanske du ska "stanna upp" och reflektera om det möjligen kan ligga något i vad dina kritiker tycker.
Förresten, va inte herr Schulman gift med puckot som kallade Marcus Birro för judehatare? Jo visst va han det. Och möjligen säger det mer om Alex Schulman än vad det gör om det s.k. puckot. Nja, det säger kanske mer om omdömet som INTE finns på TV4.

/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback