märkligt

I dagens BLT finns en artikel om hur mycket mat som slängs i dom svenska hemmen. Artikeln ramas in av bild på en handlare och en f.d. känd krögare från Karlskrona. I bildtexten berättas att handlaren och krögaren diskuterar hur man ska förvara salladskålen för att hålla den fräsch.
Det roliga med artikeln är just att det är den f.d. krögaren som pratar om att hålla något fräscht. För var det någon krog som var just ofräsch så var det hennes krog. Vid dom tillfällen jag besökte hennes restaurang så blev jag alltid lika förvånad över hur skitigt det alltid var där. Och hon, krögaren, hade i princip alltid gamla såsfläckar på sin kavaj. Kjolen var lika fläckig som kavajen. Kort sagt, hon var jävligt ofräsch.
Det komiska är, att när hon slutat i restaurangbranschen, så fick hon någon form av "kontroll-mat-tant"-status i Karlskrona. Och själv tycker jag det är märkligt att just hon kunde få den här statusen. För jag, liksom många andra som jobbat/jobbar inom restaurangbranschen, tycker INTE att hon är en bra representant för hur man handahåller matvaror.

/svannte

PS. Jag vet! Detta inlägg är på gränsen till häckla en person. Ni behöver inte gå in på www.blt.se och läsa vem hon är. Men jag kan inte hindra dig/er DS.

Kommentarer
Postat av: touhami fran vesuvio

hej svante,vem ar dem handlaren och fe krogaren?

2010-12-30 @ 23:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback