lite roligt är det i alla fall

Det finns väl ingen som har missat att det är val idag. Ja, i USA! Själv har man blivit lite ”mätt” av alla artiklar och inslag i tidningar, radio och tv. Och det är lite märkligt att, just nu kl 00.20, så sänder följande svenska tv-kanaler sina speciella val-program: tv1, tv4 och tv5. 
Att TV5 valt att ha en egen valvaka är faktiskt lite kul. Och inte blir det mindre roligt att det är favoriterna, Fredrik och Filip, som är programledarna. De är kanske inte de mest trovärdiga när det gäller den här typen av program. Men jag tycker det är skitkul att kanalen våga släppa fram dessa två halv-galna tokarna. Vilket får mig att tänka på andra tokar som även ställer upp i det amerikanska valet.

Tokar ja! Det finns det antal i det amerikanska samhället. Och det är inte bara vi ”vettiga svenskar” som upptäckt det. Nej, nu har tydligen fler förstått att bara för man är kvinna, ser rätt bra och är intresserad av jakt, fiske och idrott och guvernör, så är min inte alltid så populär.
Jag hittade ett roligt klipp på youtube där Matt Damon fullständigt ”dissar” sönder republikanernas Sarah Pahlin. Det roliga är att han sågar henne så totalt. Håll till godo
 

Vem jag hade röstat på? Tyvärr Scott, det finns bara en vettig kandidat. Och det är Barack.

/svannte

Kommentarer
Postat av: Lina

Hallå svante pär! Säg till din dotter o höra av sig till mig!! :) Du har väl inte glömt bort mig!! :) // Lina

2008-11-06 @ 09:37:37
Postat av: svannte

Hej Lina

För jag antar att det är Lina från Saltö, eller? Gå in på hennes blogg: superjosefine.blogg.se och skriv några rader till henne så hör hon nog av sig.

/svannte

Postat av: Lina

Visst är det Lina från Saltö =) Har varit där inne o sagt till henne men det händer ju aldrig nått! Hoppas allt e bra med dig! / Lina

2008-11-08 @ 06:27:03
Postat av: svannte

Gå in på hitta.se och leta upp hennes nummer och ring henne. Tyvärr är hon inte allt för olik sin pappa när det gäller att höra av sig. /svannte

2008-11-09 @ 03:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback