kul och o-kul

Först och främt: 
grattis till Christer Schertell som i helgen fick se sitt älskade Kalmar FF vinna allsvenskt guld. Christer har säkert väntat på detta i 50 år och var säkert med i en av bussarna som gick till Halmstad. X-tra kul är det också att Kalmars lagkapten, Henrik Rydström, är från Listerby. Och det är ju inte så långt från lilla Nättraby. Och nej, jag har aldrig spelat mot honom. I alla fall inte vad jag vet.

Kul nr 2:
Bengt Mauritzson bloggar och engagera sig. Du hittar hans blogg på www.mediam.seJag tycker det är kul att personer, som förväntas att ta det lugnt, fortsätter att engagera sig och tycker till. Tänker då på Bengt, Gunnar Mauritzson, som enträget försöker påverka och tycka till. Han gör det genom att blogga, vilket jag själv förespråkar. 
Bengt hade tidigare sin blogg på blogg.se, men har flyttat den till en egen hemsida. Bengt har ju tidigare varit journalist, och har sedan några år varit pensionär. Men tydligen så verkar han vara mer aktiv än någonsin och jag är övertygad om att det digitala hjälpmedlet, bloggen, varit en av orsakerna till att Bengt fortsatt att engagera sig. Kul är det i alla fall.

Kul nr 3:
Inte nog med att Ronneby kommun har Henrik Rydström och Bengt Mauritzson. Kommunen har även fostrat Peter Esse, som numera är malmöbo och är vad jag kallar en riktigt Mac-talliban.
Peter har nyligen startat gratistidningen, iLove, som är en ny Mac-tidning. Utöver tidningen så producerar han även podcasten Macradion som tar upp diverse saker om Apple och deras produkter. Programmet går att prenumerera på via iTunes och jag rekomenderar det även till "icke macare".

/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback