kommentar

Det här inte gått många timmar sedan inlägget om "puckot och puckot". Vaknade tidigt i morse och funderade på vad det är som gör att en personer som A Schulman och hans exfru kan få en sån uppmärksamhet. Ok, mycket hjälp har dom fått av pucko-kanalen TV4, som har/haft båda på sin lönelista. Men hur jag än vrider och vänder på mina argument, och funderar och tänker, så är det en sak som "pluppar" upp: Stockholm. Stockholm. Stockholm...För inte fan hade dessa mediakåta personerna fått den här uppmärksamheten, om de exempelvis bott i Växjö. Nej, inte chans.
Så när jag ligger och "morna" mig i mina funderingar, så blir min slutsats att det "ack så tröttsamma 08-syndromet" åter igen slagit till. Och åter igen frågar jag, hur löser man detta? Jag menar att det är så uppenbart att vissa stockholmare fullständigt skiter i övriga Sverige. Bland annat DN's ledare som menade att busstrejken i Stockholm, i somras, skulle påverka hela turistnäringen i Sverige. Nja, riktigt så skrev han inte, men andemeningen var så.
Jag kan inte låta bli att jämföra dessa stockholmare med vissa amerikanska medborgare som tror att USA är det enda land i världen. Ja, vad är det för skillnad på en amerikan, som tror att Sverige och Schweiz är samma land, med en 08:a som tror att Stockholm och Sverige är detsamma? Ja, inte är det någon större skillnad. Och försöker vi "utlänningar" inte att ändra på det här så är risken stor att det sprider sig till andra ställen.

/svannte

Kommentarer
Postat av: Åsa

Brukar du köpa Cd-skivor?

När köpte du en CD-skiva senast och vad var det för skiva?



Ha en bra dag!

Postat av: Svannte

Den senaste cd'n jag köpte var Stanton Moore III och det va förra året. Därefter har jag bara handlat via iTunes Music Store.



/svannte

2008-11-15 @ 08:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback