vad gör man?

Är det någon som har läst Kay Pollaks bok "Att välja glädje"? Om inte, gör det! Även om man inte håller med om allt, så får man sig en tankeställare. Och det kan vara nyttigt.
Min "gamla" mor, som är mellan 70-80 år, frågade t.o.m. om hon kunde låna boken någon gång. Det innebär att "det går att lära gamla hundar att sitta". Nu är det tyvärr inte alla som vill, eller våga, testa något nytt när man har s.a.s. kommit upp i åldern. Förresten tror jag inte det har något med ålder att göra, men jag tror att det kan vara svårare för en "gammal hund" jämfört med en yngre.
En god vän till mig har levt ett ganska inrutat liv, och har det senaste året kommit till insikt att han behöver ändra på sig. Tyvärr är han lite rädd för att "mista det han har".
Han vill bryta mönstret, men våga inte. Han rädd för att såra andra, men erkänner att han inte vill leva det liv han lever. Han har även valt att INTE läsa "Att välja glädje", säkert beroende på att han skulle upptäcka att det jag säger är i mångt och mycket sant.
Vad gör man? Jo, ingenting. Valet är min väns, och jag kan inte göra ett enda dugg åt det. Eller!?
/svannte

Kommentarer
Postat av: söstra din

Tur inte morsan har dator (70-80) *hehe*
Kanske jag rentav skulle läsa den där boken... nästan så att jag blir lite nyfiken på den.
Idag har vi städat ut julen här.... sånär som på ljusstakar och stjärnor. Åh, vad skönt att få väck allt det röda =))
Kram

2007-01-02 @ 20:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback