Miljö

Läste nyligen i en kvällstidningarna att varje svensk bilist släpper ut ca 4,8 ton koldioxid varje år. Skulle vi byta till "bio-bilar" så skulle utsläppen istället hamnat strax under 1 ton. Man kan ju fråga sig varför det inte finns fler "bio-bilar", varför biobränsle är så dyrt etc. En annan fråga är:
VARFÖR ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FÅ MÄNNISKOR ATT FATTA ATT VI SKITAR NER UTAV HELVETE!
Kör jag själv med en "bio-bil"? Nej, det gör jag inte. Och skälet är dåligt, men enkelt:
JAG HAR INTE RÅD!

I veckan som gick så uttalade sig Volvo vd och menade på att bensinbilar måste bli dyrare att köra och att "bio-bilar" måste bli billigare. Han, liksom många andra, har kommit fram till att vanliga människor är miljömedvetna, men att marknaden och det politiska etablisemanget bromsar utvecklingen av ekonomiska skäl. OCH DET SUGER!
Tyvärr tror jag att det måste till en enorm stor naturkatastrof som får 11/9 att framstå som en "piss i Nilen". Då först kommer alla att vilja ändra på vårt sätt att leva. Förhoppningsvis är det inte för sent.
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback