Sommarlov och fotbolls VM

Äntligen sommarlov! Nu har det gått snart två veckor av sommarlovet och jag har spenderat i princip alla dagarna med treåriga sonen Viktor. Sommaren har i och för sig inte kommit på riktigt. En dag på stranden räknas inte. Men nu verkar det som om solen kommer för att stanna ett slag.
Tur att fotbolls VM finns. Jo, jag är en riktig sportnörd och älskar fotboll. Men jag såg inte en enda match som Sverige spelade. Tycker att vissa av spelarna är allt för dåliga och därför undvek jag att se matcherna. Vi har en mittback som har prenumerat på sin plats i flera år. Möjligen är han en ledarfigur, men någon fotbollsspelare av rang är han definitivt inte. Jag syftar på Olof Mellberg. Om Sverige ska lyckas så måste tekniken bli bättre. I alla år så har vi haft otekniska backar som i princip skyfflat upp bollarna till mer begåvade spelare. Ett lag är aldrig bättre än sämsta spelaren. Och O Mellberg är i mitt tycke en urusel forbollsspelare.

Vilka vinner då!? Tyskland kommer att gå långt men inte ännan fram. Frankrikes match mot Spanien var första matchen där dom spelade som ett lag. Brasilien är grymt bra. Har en överväxel som inget annat lag rår på. Därför får Brasilien revansch på Frankrike och möter tråklaget nummer 1 i finalen, Italien. OCH VINNARE ÄR BRASILIEN. Hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback