namn på butik

56750-5  
Jag undrar ibland hur företag tänker när de skapar ett namn till exempelvis en produkt eller till en butik. JC står för Junior Center, vilket i och för sig inte har någon anknytning till kläder. Tanken är dock att yngre människor ska handla där. Brotherbutikerna är samma franschisingföretag som JC men vänder sig till en äldre manlig publik. På något sätt tycker jag att man vet vad man får om man går till dessa butiker.
När det gäller andra brancher som elprylar etc tycker jag det är grymt mycket svårare. Idag så var jag och min son Viktor (bilden) och skulle handla en enkel strömbrytare och en förlängningssladd. Jag går då in i butiken ELGIGANTEN, den gigantiska elaffären, där namnet tydligt talar om vad för produkter som saluförs.
INTE FAN FANNS DET NÅGRA FÖRLÄNGNINGSSLADDAR ELLER STRÖMBRYTARE.
Av någon anledning så säljer dom vitvaror och rakapparater, som i och för sig innehåller elektronik, men borde inte företaget tänkt till när det gäller namnet.
Konkurenten On Off har, även om det är lite långsökt, tänkt till när det gäller produktsortiment och namnet. Men Elgiganten tycker jag har missat totalt. Det hade varit betydligt bättre om det helt enkelt hade kallats sig för Svenssons eller något liknande.
/svannte

Kommentarer
Postat av: Björn

hahaha... nu har jag också börjat med bloggande allt pga en tråkig måndags kväll

Postat av: Björn

jah då var man fast i det här med. Allt pga av en tråkig måndags kväll och ditt blogg tjötande :P Björn

2006-12-12 @ 18:03:19
URL: http://rockaction.blogg.se
Postat av: Björn

Oj! nu skickades två olika... jaja så kan det gå

2006-12-12 @ 18:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback