kojjbyggare

En del människor man träffar har en förmåga att vilja göra saker. Dom har en drivkraft som gör att de skapar och klara av saker och ting. En del är, vad jag kallar, bra på att bygga kojjor och andra är bra på att ta hand om kojjan. Själv tillhör jag nog det förstnämnda.
Vissa personer har grymt svårt för att ta till sig andras idéer och måste prompt hålla sig till sina egna. Det finns väl ingen som har undgått den typen av männskor. Själv har jag råkat på flera personer som tillhör den kategorin. Nej, jag har inga problem med det, för jag anser att det ingen idé att lägga energi på att få dom att ändra sig. För mig handla det om att kunna ta till sig vad andra säger och att det faktiskt finns andra personer som är bättre ÄN JAG är. Och det är helt ok!
Jag brukar säga till mina elever att "alla har något som man är bra/duktig på, och att man måste lära sig att utnyttja det". Allt för många letar istället efter fel och brister istället för att se det possitiva i vad andra är bra på. När det vänder så inser man faktiskt att det fungerar med samarbete. Pröva, så ska ni se att det faktiskt fungerar.
/svannte

PS. Ok, det är lite K Pollak, men strunta i det och pröva istället. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback