ottoskruv och calle jularbo!

I dag var jag med om en "go" händelse, eller snarare upplevelse. Min nya arbetsgivare hade en s.k. personaldag som innebar umgänge och några goda tävlingar. Tävlingen "skiter" vi i, för det gick inget vidare. Ett av momenten var att skjuta med luftpistol, och är man en s.k. tomhylsa (vet ni inte vad det är så får man leta på internet) så har man i alla fall något att skylla på. 
Nu var det inte tävlingen jag skulle berätta om, utan stället där vi var. Byn, platsen eller vad jag ska kalla det, heter Ottoskruv och ligger några kilometer från Nybro. Där bor en rikgtig "going" vid namn Stefan. Tyvärr kommer jag inte ihåg efternamnet, men det kommer säkert fram förr eller senare. Detta lilla torp, för det är det måste man nog kalla det, ligger idylliskt på en grusväg, där möte mellan två bilar troligen skulle innebära frontalkrock eller att någon måste backa sisådär två kilometer. 
Stefan bor där tillsammans med sambo och så lite djur. Bland annat en bagge vid namn Gunnar. I princip hela dagen så bräkte(det var snarare ett läte) Gunnar och tydligen så var det p.g.a. snusabstinens! Utöver djur så fanns det även ett litet MUSEUM där Stefan samlat på sig mängder av skivor, affischer, dragspel, foton som till 99,99% handlar om Calle Jularbo. Det hör till saken att Stefan är f.d. trummis, och de flesta vet ju att ALLA TRUMMISAR är på något sätt fullständigt galna. Men visst är det skönt; ett museum som ligger mitt ute i "hiet". Tur att det finns människor som våga vara annorlunda.

/svannte

PS. Det kommer bilder i ett annat inlägg DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback