obama gör en kossa

 

Angående mitt inlägg om "att göra fel" så läste jag i dagens BLT att Barack Obama tydligen har "vänt kappan efter vinden" gällande det s.k. Irakkriget. Allt detta för att "nå makten". Visst ska man kunna ändra på sig och sina åsikter, men i detta fall känns det som en populistisk vändning som enbart är till för att jämna ut avståndet mellan honom och John McCain.

Eftersom Obama, under hela sin valkampanj, kritiserat Bush för Irakkriget, så tror jag inte han helt plötsligt har kommit till insikt att han tidigare haft fel. Nej, här handlar det enbart om ekonomi och "att vilja komma till makten". Och kosta, vad det kosta vill. 

 

Tänk att vara så maktfullkomlig att man fullständigt skiter i sina egna principer! Detta är inte någon lite vit lögn som kan bortförklaras utan vändningen är enbart för att köpa sig en plats i finrummet. Hur fan kan man göra så!

 

/svannte

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Frågestund i min blogg! :) Fråga det du vill.

Kram.

Postat av: matilda

hej, vilken outfit tycker du att jag ska ha på min kompis konfermation?

2008-07-05 @ 10:44:52
URL: http://dresslikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback