jazz o killebom

 

 

Jazz är kul! 

Igår så var jag med om att spela någon form av tradjazz. På Killebomfestivalen fanns/finns ett jazztält där det igår spelades jazz, och mestadels någon form av tradjazz. Eftersom jag satt i "jam-kompet" så blev det till att spela all form av musik, eftersom jam-deltagarna bestämmer vilken typ av musik det är som ska spelas. Och eftersom "Hälleviks Tradjazz Festival" hålls i närheten av Sölvesborg så finns det tydligen en uppsjö av "traddare" som jammar. Och det var riktigt kul! VA, inte fan kan man gilla tradjazz. Jo då. Det är faktiskt riktigt roligt att spela. Men, det ska erkännas, hade jag inte fastnat för den eminente Stanton Moore, så hade jag nog inte haft så roligt igår.

Om det nu, mot all förmodan, är någon som missat Stanton Moore, rekomendera jag att ni går in på www.stantonmoore.com och kolla in de små videoklippen. DET SVÄNGER!

 

Killebomfestivalen! Det var en trevlig tillställning som var mer än hamn/stads-fest än festival. Sölvesborg som stad är liten och är en mycket vacker stad. Just storleken gör att man uppfattar att havet är betydlig närmare än i Karlskrona. Ok, i K-na har vi vatten runt staden, men Karlskrona känns betydligt större. Men jag rekomendera att besöka Sölvesborg, och under Killebomdagarna är kanske en bra period att besöka stan. Gärna under dagtid, för på kvällen blir det precis som på alla festivaler. Fylle och en jävla massa coverband! Och då suger Sölvesborg som vilken annan festival-stad.

 

/svannte

 

 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha du är bäst Pappa! Du skriver roligt och bra! Stolt jag är!

Jag har ny blogg: superjosefine.blogg.se

skriver inte lika bra men så är jag ju bäst ändå!

puss

2008-07-13 @ 14:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback