hänger inte med

Ingen kan väl har undgått att se/höra om OS och bortdömningen av Ara Abrahamian. Som "gammal" sport-tok så blir jag lite förvånad över hur själva bedömningnen gick till. Nej, inte att någon av brottarna gjorde något fel och sen blir bestraffad. Nej, det jag hänger upp mig på är att domarna är mellan 55-75 år gammal. Inte nog med det, utan dom springer omkring i en kostymliknande klädsel som defenitivt inte är till gagn för rörelsefriheten. Utöver detta så sitter de två ålderstigna, lätt lomhörda och med styrka 2+ på glasögenon, som ska bistå den redan ålderstigna mattdomaren. Det jag frågar mig är: hur fan kan dom tillåta detta i en tävling som OS.

Nej, inför "bästa datum" på domarna i de större tävlingarna. Koreanska boxningsdomare, rumänska brottningdomare etc. kan få döma korpmatcher där resultatet inte är världsviktigt. Är det inte konstigt att i en tävling, som är har X antal tusen kameror runt varje arena, att man ta hjälp av dessa för att bedöma RÄTT.

/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback