en stieg att lyssna på

För några månader sedan såg jag Uppdrag gransknings reportage om författaren och journalisten Stieg Larsson. Programmet handlade egentligen inte så mycket om honom själv, utan mer om den tragiska tvist som uppstått efter hans död. För er som inte sett programmet kan man läsa om programmet via den här länken (programmet finns även på svt´s podd-tv).
För något år sedan lånade min fru ett par s.k. ljudböcker via biblioteket och jag tänkte: jag som är lite av en tekniknörd måste självklart testa att lägga in en ljudbok på min iPod. Sagt och gjort! Konvertera till mp3 och sen in med det i min iPod.
Uppläsaren av boken var Katarina Everlöf och hon läste bra. Men, och det är ett stort men, det var skitjobbigt att "sluta läsa" och sen fortsätta några timmar senare. Det var betydligt svårare än att läsa en riktig bok så det slutade med att boken åkte ur min iPod.  Tillbaka till Milleniumböckerna av Stieg Larsson!
Efter Uppdrag gransknings reportage så tänkte jag att jag skulle läsa någon av böckerna eftersom det var flera personer som rekomenderade böckerna. Men i och med att jag köpt min nya "leksak", iPhone, tyckte jag att jag åter igen skulle pröva att "lyssna" på boken istället. Sagt och gjort, in med alla tre böckerna i min iPhone och sen blev jag skogstokig.
Uppläsaren är Reine Brynolfsson och han är ruskigt bra! Ja, det är så bra så det går fan i mig inte att sluta lyssna. En kväll satt jag som paralyserad från kl 20.30-04.20! Givetvis beror det på att böckerna är bra, men det vet i tusan om jag hade läst lika mycket om jag haft böckerna i handen. Så veckans boktips är Milleniumböckerna av Stieg Larsson.

/svannte

PS. Gå gärna in på www.expo.se och läs mer om Stieg Larsson. DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback