äntligen!!!

Idag var det premiär i den nybyggda replokal/studion. Bygget har, som jag nämnt tidigare i min blogg, pågått sedan i våras och är idag i princip färdigt. Det är några skruvar/spikar som bankas in, men det är s.k. petitesser.

Premiären var alltså idag. Det kändes grymt skönt att inte packa in trummorna i Jossans ?sovrum?, utan istället backade jag upp bilen och slängde in trummorna. Tio minuter senare så satte jag upp dom och sen var jag tvungen att testa ljudet i lokalen. 
Lokalen är helt tom, förutom lite brädor och några mattor på golvet, så det ?rumsklangen? var lite för lång. Men det ska åtgärdas, och förhoppningsvis innan onsdag då Ouagadougou ska repa för första gången i lokalen. Och det ska firas med folköl, som brukligt är när vi repa.
I den här bloggen ska inte fler historier om bygget skrivas, förutom när det händer något riktigt kul. 

Ha det
/svannte

Kommentarer
Postat av: Syrran

Förstår att det är en häftig känsla att vara ägare till en egen studio! Grattis broder. Jag är glad för din skull!
Puss o kram
systeryster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback