det är svårt att inte gnälla

När jag läser mina tidigare blogginlägg så tycker jag det är lite för mycket gnäll. Men det är svårt att låta bli. Och här fortsätter gnället!
Någon kanske har sett att jag har en länk till Kay Pollak. Efter en föreläsning av honom så blev jag, milt utryckt, "pollakiserad". Det gick helt enkelt inte att stå emot hans åsikter och det förändrade i alla fall mitt leverne och synsätt på många saker. Tyvärr så har man ibland tendenser att falla tillbaka i gamla vanor. Men så är det säkert för alla.
En sak som han sa var att man inte kan förändra andra människor, däremot sitt egna synsätt på andra. Och det stämmer faktiskt. Om jag tänker mer possitivt om någon så påverka ju det henne/honom om jag tidigare har visat en negativ attityd. Det är egentligen naturligt.
Men hur gör man då med personer som av någon anledning inte är mottagliga för vare sig possitiva eller negativa "vibbar". Jag har träffat någon som faktiskt inte märker vad andra personer tycker eller tänker om henne/honom. Personen ifråga är inte på något sätt dum i huvudet, men verkar istället vara så självupptagen att andras åsikter "försvinner i etern". En speciell fråga kan ältas i oändlighet, och även om man visar att man har "gett upp" och inte vill diskutera eller prata om frågan, så fortsätter han/hon. Jag har försökt att vara förstående, total "anti" osv. men det verkar inte som det biter.
Den s.k. gamle Svannte hade bett personen fara åt helvete, vilket kanske hade varit det bästa. Men jag tycker inte det är rätt sätt. Så vad gör man?
/svannte

Kommentarer
Postat av: syrran

Har tyvärr inget bra svar på det här.
Stänga av personen ifråga?? Aj dånt knovv

2007-01-24 @ 11:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback