bättre förr eller?

Är det en misstanke att vissa personer alltid klara sig från represalier, oavsett vad de har gjort eller inte gjort? Ja, tydligen är det så. Och tydligen är det så att folk tycker det är fel, men istället för att opponera sig så håller man käft. För mig är detta SVENSKT så in i helv…!
Jag jämför detta exempelvis med att låta andra välja din pensionsfond, och sen när pensionsfonden helt plötsligt går ner, ja då är det dags att gnälla och klaga. Vem var det som gjorde valet? Jo, jag själv, och ingen annan. Därför blir man ibland mycket trött på gnällpellar som inte vill vara med att påverka, förutom i anonyma debattartiklar i lokaltidningar.
Vadan denna pissiga attityd?! Jo, jag har själv retat upp mig på att "personen" i bloggen om "de felräknade 8 miljonerna" troligen kommer att sitta kvar "på sin stol" tills han går  i pension.
Personerna som anställt honom kommer antagligen att skydda honom i det sista. Och viilka är det då som anställt honom. Jo, troligen är det vissa politiker. Frågan man bör ställa då, är om politiker är "byxade" att ta ett sånt beslut. Ja, vissa är klara säkert det, men då ska man också kunna ta beslutet att kicka folk som tydligen inte klara av att räkna ut vad 8+8 blir.
Det är vid såna här tillfällen man säger "DET VAR BÄTTRE FÖRR". Och det tycker jag verkligen! Själv var jag med och annordnade en sittstrejk på Nättrabyskolan när vi inte fick ett s.k. uppehållsrum.  Och då var jag 11 år. På något sätt trodde jag att när man kom in i vuxenåldern så skulle folk lyssna på vad man hade att säga. Men av någon anledning så är det inte så. Jo, för vissa som känner rätt person, som känner rätt person, osv, osv.
Nej, jag säger som jag sa till en av mina elever: KNYT NÄVEN, STÄLL DIG PÅ BARRIKADEN OCH SÄG FÖR FAN IFRÅN NÄR DU TYCKER NÅGOT ÄR FEL!
Och, som min syster säger, det räcker inte med "dagens ris" i lokaltidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback