vems fel är det

När det blir en konflikt i en grupp av människor så handlar det nästan alltid om rätt och fel. "Det var hans fel och jag tänker inte..." eller som i mitt fall som lärare, "Den läraren är fullständigt slut i huvudet, och jag tänker INTE gå på hennes lektioner". Tyvärr finns även det omvända när lärare tycker "att den gruppen av elever är totalt omöjliga. Indirekt så är det nog så att dom tycker eleverna är ?????
Talesättet att det inte är en persons fel om två träter stämmer näst intill alltid. Men det verkar som vi/jag/dom glömmer det.
Om elever/kompisar/barn/vuxna istället tänkte va dom själva kunde göra för att LÖSA problemet istället för att lägga över "bollen" på någon, så tror jag att många saker skulle lösas på enklare sätt. Jaja, det är K Pollak, men tänk om det stämmer?
/svannte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback