egon, åsikter och dagböcker

Jag har "tittat runt" lite på olika bloggar som finns, och "jävlar i pannan" vad folk skriver om olika saker. Eftersom man är lite egotrippad så kollar man ju om folk läser "ens" blogg. Vidare kollar man om bloggen hamnar på någon form av "top-listor", vilket min givetvis INTE gör.
Vad är det då för typ av blogg som hamnar överst på olika listor? Vanligtvis så är det bloggar där man i princip skriver en typ av dagbok. Och det är helt ok tycker jag. Jag tror inte dessa personer skulle skapat en hemsida där dom gjorde på samma sätt.
Bilder är också vanligt att man lägger ut. Tyvärr så lägger man ut större bilder än vad som behövs, men det finns väl ingen som sitter med ett vanligt modem längre, så det kvittar.
Personliga bilder är mycket vanligt, och då menar jag PERSONLIGA BILDER. En person har lagt ut nakenbilder på sig själv där bilden är tagen i spegel av bloggaren själv. Det tycker jag är lite för vågat. Nej, inte att det är naket, det skiter jag i. Däremot så förlorar många sin intigritet när dom bloggar. Ok, det finns säkert en del som har ett behov att "synas och höras", och jag tror inte alla har riktigt koll vilken genomslagskraft en blogg/internet kan ha. Både possitiv och negativ. Erkänner att jag själv "tappar kontrollen", men tycker ändå att jag kontroll över det.
Att blogga är lite som att "skriva en podcast", och det är viktigt att det finns en röd tråd och att man kontinuerligt skriver i bloggen. Har man inget att säga, så är det lika bra att hålla käft. Så därför håller jag käften och säger: Godnatt.
/svannte

Kommentarer
Postat av: Syrran

Är väl kanske lite partisk... men jag gillar din blogg. Du bloggar om bra grejer... varierar dej bra... så go on lillebror =)
Passar på att önska er ett riktigt Gott Nytt År!
Kram till er alla från oss alla

2006-12-31 @ 11:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback