ta ansvar!

Jag tillhör den skaran som ratar program i stil med Idol, Fame Factory etc. Jag har svårt att acceptera att folk som kallas jury, sitter och bedömer andra genom att påstå att dom är för feta eller ser för bögiga ut.
Ingen har väl undgått puckot som TV4 anlitat för att agera som programledare för Idols s.k. eftersnack. Det jag blir mest förbannad över är att tv-kanalen tycker det är helt ok eftersom hon får fortsätta sitt arbete, oavsett vilka påhopp hon än gör.
I dagens "klaga-på-skolan"-tider blir jag riktigt förbannad på alla gnällpellar som tycker att skolan bör ta ett större ansvar för att lära eleverna mer om etik och moral. Samma gnällpellar sitter sedan på fredagarna, eller om det är lördagar, och glor på Idol och tycker det helt ok. Är det några som måste ta sig i kragen är det föräldrarna. Ja, och så TV4 förstås.
Så snälla, innan ni gnäller öronen av er, rannsaka er själva först. Har ni verkligen gjort vad NI har kunnat, för att bidra till någon förbättring. INTE! Håll käften då!

/svannte

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha! Det var kul att hitta din blogg här bland allt bloggvimmel! Bra inlägg med! :)



Hoppas allt är bra med dig!



// Lina

2008-11-07 @ 02:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback