nu blir det nog en!

Ja, så har då Apple's/Steven Jobs haft sin keynotepresentation på WWDC-konferensen. Och av naturliga orsaker så la Apple tyngdpunkten på uppdateringen av nya iPhone. Och gissa om man vill ha en! Eller rättare sagt; JAG SKA HA EN.

Man kan tycka vad man vill om Apple och deras Macar, men det är grymt snygga produkter som är så otroligt användarvänliga och det är näst intill omöjligt att påstå att Apple är skit (läs ett av mina tidigare inlägg).
Sen är det en kultstatus runt Steven Jobs och hans keynote. Men han personifierar coolheten själv, för vilken företagsledare i världen kommer ut i ett par jeans, svart polotröja och ett par gympadojjor på fötterna. Och han har ALLTID detta på sig när han kör sina keynotes. 

I Sverige hade vi Jonas Birgersson, men han var inte i närheten av herr Jobs av att vara cool. Men Steven Jobs hade aldrig lyckats om han inte haft vettiga produkter att prensentera. OK, alla produkter som Apple gör/har gjort är inte alltid "top of the line". Det finns vissa produkter som jag själv tycker är halvbra/halvdåliga. Exempelvis Apple Works som var Apples motsvarighet till Microsofts Officepaket. Där hade Apple inte en chans. Men i och med iMac och iLifeprogrammen så sopade Apple rent när det gäller användarvänlighet och design. Ja, ja, det räcker nu tycker de flesta som jag pratat med. Vi vet att du är en mac-evangelist. Japp. Så in i helv..... Och det är jag stolt över. 
Gör som jag: våga testa och jag lovar att du kommer att älska din Mac. 

/svannte


ps. för att få en liten jämnvikt i inlägget: jag kör Vista på min Mac och jag gör det samtidigt som jag kör Mac OS X. ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback