avslutning och nytt jobb

Slutar på fredagen och nytt jobb på måndagen. OK, lite fort har det gått och kanske man skulle haft en vecka eller två där man fått peppa upp sig och laddat batterierna. Men nu är det igång. Skitkul, men ack vad mycket nytt det är. I tre dagar har det i princip varit info om organisation, ekonomi, budget etc. Och PUH vad mycket. Garanterat har man igen dett längre fram. 
En gigantisk skillnad från tidigare arbetsplatser: vilken planering för omhändertagande av ny personal. Grymt bra. 
Min tidigare arbetsplats skulle behöva gå en kurs i det här, för där slängs bokstavligen ny personal in i arbetet utan någon som helst omhändertagande. Ett stort plus till NBV.

Det tråkiga med att sluta var faktiskt musikelevernas lilla avtackning. Eleverna hade tränat in superhiten "GIrls On The Bus" (finns på youtube) och satte mig i en fåtölj med en liten kaka och en Cola. Sen spelade de upp den eminenta låt, och självklart fick man en tår i ögat. Det roliga var att jag var totalt oförberedd samt att flera av killarna verkligen var the girls on the bus. 
Visst kommer man att sakna eleverna, men jag kommer säkerligen att springa på flertalet av dom i framtiden. 

/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback