hur glad blir man!

viktor på gungan  
I dag kl. 07.30 hoppar sonen upp, ut i vardagsrummet, och tillbaka till vårt sovrum. Med sig har en relativt stor docka, men enormt kalla plastfötter, och som heter Greta. In under mitt täcke med Greta, och sen säger han: "Greta, ska du gosa med pappa".
Alla, med lite morgonhumör, vet hur irriterande det är att bli väckt på det här sättet. Men hur lätt är det att bli arg på en "solstråle" som det lyser i ögonen på. Det är i princip omöjligt! Nja, det kanske va att ta i. Ibland är han som en liten "pissemyra" och då är det inte så lätt att va glad.
Viktor har i alla fall påverkat mig och mitt morgonhumör till det bättre, och sen kanske en viss bok har påverkat mig också.
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback