jag gillar nördar!

Som jag antytt i något inlägg tidigare så tycker jag att vi "användare" alltid är hänvisade till de stora webläsarna. Jag gillar Firefox, men tycker att läsaren är lite ful. RSS-funktionen i Firefox är grymt bra. Snabb och enkel om jag jämför den med exempelvis Safari (endast Mac). Däremot är Camino (också bara Mac) snabbare och ritar sidorna exakt som de ska se ut. Och nu har jag testat en obskyr browser som heter Shira. Och den funkar skitbra.
Shira är läsare som någon japan har suttit och knåpat ihop. Sen har han/hon helt enkelt lagt ut den på nätet och så har någon annan fortsatt att knåpå vidare. Läsaren är givetvis gratis, och alla som vill får givetvis utveckla den vidare, precis som Firefox, Flock, Camino, Mozilla osv.
Tänk, det här hade aldrig funkat utan dessa nördar och internet. Tur att det finns!
/svannte

Kommentarer
Postat av: svannte

Programmet gäller bara Mac. Till PC finns det bara ett program som är bra, Firefox.

2006-12-22 @ 08:28:41
Postat av: söstra din

Jo, jag såg det när jag sökte efter det. Jag får väl gå över på Firefox jag också, så jag inte är helt insnöad =)
Ha de gött!
Kramar

2006-12-22 @ 19:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback