Caj K - 25 bilder/sek

 
Får man kalla det succé!? Ja, jag tycker det. Det kom ca 200 personer och mannen på bilden, plus hans musikanter,  gjorde en kanon spelning. Ok, nu deltog jag själv bakom trummorna, men det är petitesser i sammanhanget.
Den käre Karlsson, bördig från Hasslö, är en superb vis/rock-sångare som skriver otroligt bra texter och låtar. Favoriten "Nästan som snö" är riktigt, riktigt bra, så jag rekomendera alla att köpa skivan "Gud straffar somliga…". Nu kanske det uppfattas som jag är "part i målet" eftersom det var våra (Jonas K och mina) elever, plus att jag känner Caj, Burra (orgel) och "Ögat" (bas). Nej, det har inte alls med det att göra.
Jag har egentligen aldrig lyssnat på Caj. Ok någon enstaka låt har väl jag hört, men jag har aldrig suttit och lyssnat som jag gjort nu. Grymt bra texer, och han ger ta mig fan ALLT på scen. Publiken hade nog inte väntat sig att det skulle bli livemusik, livedans och film TILLSAMMANS.
Jag trodde inte att det skulle bli så här bra, men tack vare Kulturpiloteleverna, danseleverna och Caj K och bandet, så blev det en kanonkväll. TACK ALLA!
Mer om kvällen skrev Christian Hylse på BLT.

/svannte

Kommentarer
Postat av: lillaystersyster

Tjena Svante!
Hälsa familjen.

Postat av: Storasyrran

Tack broder för en jättefin kväll. Jag var imponerad över flera av filmerna, som eleverna hade gjort! Skitbra!
Kramar från storasyrran

2006-12-08 @ 12:10:49
Postat av: Syrran igen

glömde ju säga att ni spelade skitbra också =)
Jag fattar inte hur ni klarar av att spela efter såna där klick... låter som en hel vetenskap... och är det säkert också.

2006-12-08 @ 12:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback