apple och stockholmare. igen!

Apple har ju fått på pälsen i min blogg, men mötet med Ove Lidstöm från Apple gick faktiskt ganska bra. Apple's skolrepresentant i Blekinge blir Korneo som verkar vara på hugget. I alla fall fick jag det intrycket.
Tyvärr är det ju så när man träffar en representant från exempelvis Apple, så blir man snackig som tusan (ingen svordom där!). Jag brände på som vanligt och truten gick som ett get.... Nu vet jag inte om det gjorde så bra intryck, men jag tror att det gick fram vad jag och Jonas vill med vårt program och inriktning. Förhoppningen är givetvis att Macen ska in mer på skolan och att eleverna ska få tillgång till en bärbar dator. Japp, under alla tre åren. Hur det ska lösas är inte klart, MEN HÄR SKA LOBBAS!!!

Väl hemma igen, nersjunken i soffa och fjärrkontrollen i handen, så dyker dessa inrednings-stockholmare-som-måste-hitta-på-egna-ord-typerna upp igen. Veckans, totalt meningslösa ord, som dom återigen får betalt för att säga: BLINGA.
Ursäkta, men nu kommer det: VA FAAAAN BETYDER DET. Och varför kan ingen tala om för dom att programmet sänds även utanför huvudstaden! Nästa vecka blir det, tack o lov, inget program. Och jaaa, jag ska slå över till ett annat program (måste ju ha något att gnälla på!)
/svannte

Kommentarer
Postat av: Kickan

Men vet du inte vad blinga är!!?? =)))

2006-12-20 @ 18:34:10
Postat av: svannte

Tydligen är det uttryck som kommer från hiphopkulturen, men va fasen har Äntligen Hemma med hiphop att göra.
/svannte

2006-12-20 @ 23:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback