sandlådenivå

Barn är härliga! Dom (struntar i de, dem etc) är spontana och säger nästan alltid vad dom tycker och tänker. Vissa saker är återkommande. Exempelvis så kan de bli en ”tävling” om vem som kom på vad eller gjorde vad och det var ”jag som gjorde det först” etc. Hoppas du förstår vad jag menar.
När vuxna människor gör detsamma så blir det bara drygt! Jag arbetade med en person som oavbrutet ”stal uppmärksamhet” genom att sno vad andra hade kommit på. Till slut lärde man sig att utnyttja detta och ville man få igenom något så var man tvungen att få personen att tro att det var hans idé.
Man kan tycka att det är småaktigt, barnsligt och omoget att man gör så här och att beteendet är tillskrivet en viss ålder. Och jag har inga problem att min son Viktor gör det här, men i vuxen ålder så tycker jag faktiskt att man måste träna bort detta beteende.

Så läser man dagens BLT och hittar en lite notis om att den moderate riksdagmannen/kvinnan Annika Engblom uttalar sig angående fastighetsskatten. Ja, det var ju så att moderaterna, eller rättare sagt Alliansen, gick till val med löftet att avskaffa fastighetsskatten. Och nu verkar det så att ca 21000 villaägare i Blekinge kommer att få en HÖJD fastighetsskatt! Hur fan gick det här till?
Jo, förklaringen är mycket enkel. Alliansen avskaffade mycket riktigt fastighetsskatten. Istället införde man en kommunal avgift, vilket är STOR skillnad. I alla fall enligt Annika Engblom. ”Ifall någon tycker att den kommunala avgiften och fastighetsskatten är samma sak får det det stå för dom”, säger hon i dagen BLT.
Förlåt min totala okunskap i frågan, men för mig låter hennes uttalande otroligt korkat. Ja, jag går till och med så långt så jag fråga mig; är hon dum i hela jävla huvudet? Det roliga är också att det här är något som Alliansen hittade på. Eller är det möjligen så att dom tog idén från någon annat parti/block. För jag har bestämt för mig att båda blocken bestämde att de skulle "göra något åt fastighetsskatten. Och sen om det skulle kallas avgift eller skatt spelar ingen roll. Men oavsett vilket så är hennes uttalande så otroligt korkat!
Så snälla ni, maila Annika Engblom och fråga henne vad hon menar. Är det verkligen så att sandlådenivån på dagis har flyttats till riksdagshuset i Stockholm?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback