tekniknörden försökte

För några dagar sedan så registrerade jag www.svannte.se på ett webhotell som bl.a. har en bloggfunktion. Tyvärr så är det inte lika lätt att hantera som blogg.se's. Fick då, via MacWorld, tipset att testa programmet WordPress som funkar med php, MySQL, ADHD, Cgi, Damp och allt vad dom nu kan hitta.
Allt skulle fungera utmärkt om du gör ditt, datt, dutt, dätt och dött. Inte fan funkar det! Jo, det funkar men det är i princip helt omöjligt att hantera.
Hur kan det vara så lätt för vissa och så OTROLIGT svårt för andra. Själv anser jag mig vara lite av tekniknörd, men NEJ, jag är snarare en ANTI-tekniknörd. Varför är det alltid så fruktansvärt lätt när tidningar, tv etc. beskriver saker och ting. Och för att, återigen, kasta lite skit på Martin Timells lilla skötebarn, "Äntligen Hemma": Om nu det är så förbannat lätt så borde ju inte en enda snickare i det här landet har något jobb!
Och givetvis så borde ju alla har gjort en egen blogg i med hjälp av "php-är-så-lätt-om-du-cc-plussar-och-mysql-osv".
Jag försökte och det gick att få in en blogg på svannte.se.blogg. Nej, det är ingen idé att försöka gå in. Jag har tagit bort den, därför att det såg betydligt sämre ut än på svannte.blogg.se.
Slutsatsen är att jag ÄR INGEN TEKNIKNÖRD. Däremot är jag envis och kommer säkert att pröva igen.
/svannte

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att jag inte är ensam. Har testat wp ett antal gånger, men gett upp varje gång....... men hur f-n lyckas alla andra!?

2007-01-05 @ 12:56:40
Postat av: Anonym

en länk till lite wp-tips: www.kludd.se/wp/tips-trix

2007-01-05 @ 12:59:00
Postat av: svannte

det är tur att det finns gratis-bloggar!
/svannte

2007-01-06 @ 01:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback