måste de visa det här?

Det finns väl ingen som missat Tina Lejonberg som gör reklam för Vanish. Nej, mig gör det inget att just hon gör reklam, men att hon helt plötsligt har blivit stockholmare är lite galet. Det var kanske så att reklambyrån tänkte: "Vi kan för fan inte har en skåning som står och bräker. Då kommer inte någon ovanför Jönköping förstå vad hon säger". Jag vet inte vad andra tycker, men jag tycker i alla fall att det "ser" konstigt ut.
Tinas "dubbning" av sin egna röst är däremot INGET jämfört med de urusla tyska reklamfilmer som dubbas till svenska! Just nu så går det en Ajaxreklam där en ung tysk kvinna ler, med tänder som ingen annan normalt har. Tillsammans med henne, står en lätt gråhårig herre som ska inge någon form av förtroende. Reklamfilmen är så dålig att det är en skam att den överhuvudtaget visas i tv.
På svenska Ajax (om det nu finns något som heter så) borde det finnas någon form av marknadsavdelning som borde säga ifrån. Antagligen är den svenska företaget styrt av något moderbolag, typ Nestle eller något liknande. Kanske är det ett bolag med starka band till Tyskland, för inte kan ett multiinternationellt företag har så otroligt dålig fantasi att de låter en tysk reklamfilm valsa runt hela världen.
För min del är det helt ok om tysk reklamfilm också låter som "tysk reklamfilm", men låt oss slippa sån skit á la Ajaxreklamen.
/svannte

Kommentarer
Postat av: syrran

håller med... som vanligt =))
Helt vansinnigt idiotiskt!
Hoppas ni har haft det bra i helgen!
Kram

2007-01-21 @ 18:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback