stämmer det här?

Såg ni Uppdrag Granskning igår? Inte! Kolla in reprisen, när den nu går.
Det va rätt intressant att få veta att polis och en viss åklagare skor sig på systemet. När sen polischefen konfronteras med uppgifterna och får frågan om "han har förtroende för dessa poliser" så säger att han INTE HAR NÅGON ÅSIKT.
Det är för fan hans skyldighet som chef att HA EN ÅSIKT.
Den här flatheten mot medarbetare som gör sig skyldig till tjänstefel finns säkert på andra arbetsplatser och organsisationer. "Är du så mycket bättre själv då?" kanske någon undrar. Nej, inte alltid, men som f.d. chef och arbetsgivare, så anser jag att jag "levde som jag lärde". OK, det var inte alltid som det uppskattades, men en konflikt går faktiskt att lösa. Vid de tillfällen det inte kunde lösas fick faktiskt "den utsatte" två val: antingen ändra sitt beteende eller sluta! Låter drastiskt, men jag tycker faktiskt att det va rätt. Och poliserna i Malmö borde fått sparken, liksom chefen som inte vågar/kan ta ett beslut som är jobbigt.
/svannte


Kommentarer
Postat av: syrran

Såg delar av reprisen..... helt j-la sanslöst!!

2007-02-16 @ 23:58:41
Postat av: Anonym

Du din vapenrädda polishatare. all makt åt poliserna

2007-08-30 @ 22:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback