Kul att kunna påverka

I kväll ringde en musiklärarkollega som precis införskaffat sig en ny dator. Han lät mycket nöjd och för mig så är det lite "credit" som lobbist.
Vad jag lobbat för? Jo, Apple. Jaha, Svannte är macnörd. Ja, det är jag! Av en orsak. Det funkar skitbra och jag har erfarenhet av att jobbat med pc i 10 år och mac ungerfär likalänge. Och macen funkar mycket bättre!!! Att jag sen kan köra på windows, sun, linux, os 2 etc på min mac gör att utvecklingen äntligen är där:
Jag väljer datorn, och sedan vilken system jag ska köra.
Att sedan Apple lyckats skapa ett system som spöa skiten ur windows är en helt annan sak. Jobbar man med musik, film etc har man inte råd med kraschande datorer.
Ett tips kan vara att införskaffa sig en julklapp, och varför inte då en Macbook. En bra dator till ett rimligt pris. Gå in på Apple Store den 1/12-06 då dom kör en julrabatt.
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback