Blogg och åsikter

Att blogga är något som fler och fler gör. Min kollega, Jonas Knutsson, och jag håller just på att försöka få till en anmäl blogg som vår skola och våra elever ska använda så mycket som möjligt. En stor fördel med blogg är att åsikter kan sägas och man kan tycka till om princip vad som helst. Och detta är det som också är bloggen stora nackdel.
Ansvaret för vad som sägs och tycks ligger på oss bloggare och oavsett vad som tycks och skrivs så kommer detta på något sätt att publiceras. Exempelvis vad folk tycker om homosexuellas rätt till barn, giftemål etc. Eller att socialdemokraternas (snart) f.d partiledare få förtur till en viss bostad i Stockholm. Vad som är rätt eller fel spelar ingen roll. Jag kan tycka vad fan jag vill om detta. Det viktiga är dock att åsikten publiceras! Däremot ligger det ett ansvar att jag inte kränker personer och deras intrigitet.
För övrigt tycker jag att det är OK att homosexuella gifter sig och få adoptera barn och att Göran Persson är en typisk gråsosse som fått för stor makt. Och det är INTE rätt att han få gå före i någon kö.

/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback