Kay Pollak/föreläsning

Är det någon därute som varit på en föreläsning med Kay Pollak?

Den 9/2-06 så var jag en av ca 500 personer som satt på Konserthuset i Karlskrona och lyssnade på Kay Pollak. Föreläsningen handlade om hur vi kan växa som människor, genom möten med andra personer.
Jag ska villigt erkänna att jag under första timmen satt mestadels med armarna i kors och samtidigt undrade om Kay Pollak tillhörde någon suspekt sekt eller dylikt.
En av de första frågorna han ställde var: Kan man vara glad och lycklig jämt!? Och han PÅSTOD att det var möjligt.

Nej! Inte fan kan vara glad jämt. Man måste väl bli förbannad någon gång! SJÄLVKLART! Eller hur? Det var mitt svar.
Njaaa! Efter ca två veckor med K P's bok "Att växa genom möten" så har jag fått reviderat mitt så självklara svar. Jag tvekar! Sakta men säkert så inser jag att det ligger något i den frågan.

Mitt "möte" med boken/Kay Pollak har påverkat mitt tankesätt så mycket så t.o.m min omgivning, fru och barn, har märkt en stor skillnad. Mitt tålamod har blivit större, jag är inte lika lättirriterad och framför allt jag är betydligt gladare. OK, jag är som person rätt så positiv och glad, men nu är det så mycket mer!

Är det någon därute som har varit med om samma sak så skulle jag mer än gärna vilja diskutera/prata om det här.

/svannte

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jodå, jag "köpte" också Pollak, men inte odelat. jag upplevde att han drev med oss emellanåt. Och har blivit besviken när jag fått veta att hans föreläsning var ordagrant lik den han höll för 15 år sedan. Samt att kvinnan han beskrev lämnade publiken (för att ordna barnvakt och kunna stanna) fick så svarta ögon att hon blev rädd för honom. Men, i grund och tanke har han rätt, och vi har lite granna myntat "Vi gör en Pollak" när det hettar till - och så stillar man sig till eftertanke. Jag är glad att jag var där och lyssnade på honom. Och hans "Såsom i himmlen" gör inte saken sämre. har inte lästa hans böcker än, men ska.

2006-04-14 @ 01:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback