”som att sluta med napp”

Den gode Caj Karlsson har skrivit en låt som heter ”Som att sluta med napp”, som för övrigt är en mycket bra låt. Om jag inte är helt felunderättad så handlar det om en kompis tiil hans dotter som skulle sluta med napp. Att sedan texten har en anna innebörd är en helt annan sak.
Viktor, vår son, gav bort sina nappar som en julklapp till ”tomtenissarna”. Han stod där med paketet i handen när tomten knackade på. Eftersom jag har gått igenom samma procedur tidigare, så hade Christl och jag en extra napp som ”säkerhet”. Och den behövdes på julafton.
Däremot i kväll så stretade och kämpade vi emot skriken och ”snälla pappa, jag måste ha min napp”. Det sved i hjärtat, men efter ca 30-45 minuter så slutade han skrika och la sig ner och somnade.
”Suget” är stort, men kan Viktor sluta, så kan även vuxna ”sluta med napp”. Behövs det någon förklaring så rekomendera jag att ni köper/lyssna på
Cajs skiva.
/svannte

Kommentarer
Postat av: Söstra din

Det är inte lätt att vara liten och "måsta" sluta med napp
Tänk själv om du skulle sluta snusa!!!!

2006-12-26 @ 14:54:04
Postat av: Stine S

Tror denne sangen handler om å sluta med ALKOHOL...inte napp..

2007-12-05 @ 01:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback