mellandagsrea? fan heller!

Som alltid så överöses man med reklam om mellandagsrea. Egentligen är det ett fantastiskt tillfälle att kunna göra ett s.k ”kap”. Kanske en 32" platt-tv för endast 5595 kr, som några dagar tidigare kostade… Ja, vad kostade den nu igen? Var det inte 5595 kr då också? Jo, visst vad det så. Och helt plötsligt så är det REA, REA, REA och åter REA.
I ett av reklambladen, från företaget med namnet som antyder att de är störst på elprylar (se tidigare blogg), så fanns det ett erbjudande gällande en Olympus digitalkamera för ”endast 1995:- (spara 1000 kr)”. För mig innebär detta erbjudande följande: KAMERAN KOSTADE 2995:- DAGEN INNAN. Punkt slut! Inget annat!
Men så börjar man kolla upp kameran och vad får man veta?! Jo, kameran kunde du köpa i fina affären inne i centrum för 2550 kr DAGEN INNAN, och den har aldrig kostat 2995 kr! Inte ens när den släpptes på marknaden för då va fullpriset 2595 kr.
För oss konsumenter så tror jag att vi konsekvent litar på reklamen som skickas ut. Vi tror på allt som står i dessa blad. Om någon auktoritet inom ett specifikt område uttalar sig om en produkt i ett reklamblad så TROR VI PÅ HONOM och indirekt så ”köper” vi vad som står i reklamen. Hur ska vi kunna kontrollera att det som står i reklambladen INTE ÄR SANT. När det gäller Olympuskameran så hade jag precis dagen innan läst olika tester på nya kameror. Och testet gjordes i somras och priset var då alltså lägre än de 2995 kr som Elgiganten påstår att den i vanliga fall kostar. OCH DET ÄR HELT ENKELT BLUFF, SKITSNACK, BULLSHIT ETC. Kanske det är dags att börja ifrågasätta reklamen. Eller?
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback