hysterin och konstiga prylar

Idag, åkte jag, och Viktor, in till Karlskrona för att uträtta några ärenden. Klockan var väl runt 15.00-tiden när vi kom in till stan. Eftersom jag inte varit inne i stan på några dagar så har jag inte sprungit runt efter julklappar. Och nej, jag har inte handlat till frun än. Det blir på lördag.
I alla fall så kände man av lite av julklappshysterin. Jag gillar att springa och köpa julklappar i sista sekund. Det är en stor belöning när man hittar julklappen som passar just henne/honom. Så för mig är det helt ok att det är lite hysteri. Det som är lite för mycket är att man helt plötsligt går in vissa affärer som man aldrig går in i vanliga fall.
Helt plöstligt står man i en hemindredningsaffär och kollar på älgformade klädkrokar a' 195 kr st. Eller en ultrahip termos som möjligen kan hålla värmen i 30 minuter för ett pris a' 595 kr. Ok, det är dansk design men den är i princip praktiskt omöjlig att använda. Tanken är att 5 personer dricker en kopp kaffe var, och sedan sätter i gång kafffebryggaren igen. Vad ska man då med en termos till?
I alla fall så spenderade jag 30 minuter i den affären och sen hamnar jag åter i en annan heminredningsaffär. Men, och det är ett stor men, där hittade jag i alla fall en rolig och annorlunda sak. Tyvärr fick jag aldrig veta vad den kostade eller VAD DEN SKULLE ANVÄNDAS TILL. Men den såg rolig ut och jag tror att det var ett "ihopfällbart grytunderlägg". Men det återkommer jag till.
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback