hoola bandola band

Hörde på tv att SSU's ordförande, Anna Sjödin, avgick och tänkte på låten "Vem kan man lite" av Hoola Bandola Band. Hon hävdar hela tiden att hon är oskyldig och det hon säger är sant. Likadant säger vakten som jobbade på stället (Crazy Horse) och som utsattes för den verbala smädelsen från Sjödin.
Frun och jag diskuterade om möjligheterna för Anna Sjödin att få upprättelse om nu det är sant som hon säger, att det var vakten och restaurangens personal som gjorde felen, och inte SSU-gänget. Ok, nu tror jag inte att SSU'arna är några duvungar, och jag har vissa erfarenheter av ungdomsförbundet själv när jag själv var medlem. Det är i och för sig rätt många år sedan, men jag tror att ränderna inte går ur på lång tid.
Mina erfarenheter "av den andra sidan" är desto större. I ca 15 år har jag jobbat inom restaurangbranchen och vet hur dryga och dumma i huvudet folk är när de har druckit. Jag vet också att viss personal egentligen aldrig skulle ha arbetat inom servicebranchen. Och när det gäller vakter så har jag både bra och dåliga erfarenheter. 
Lojaliteten mot arbetskamrater/kollegor är i princip detsamma som finns inom poliskåren, och jag har varit med om vakter som överträtt sina befogenheter och misshandlat folk. Exempelvis såg jag två vakter som pryglade upp en kille med batong, I PERSONALMATSALEN på Statt i Karlskrona.
Oavsett vem som ljuger, vakten eller Anna Sjödin, så är jag övertygad om en sak:
Chansen att vakten ska erkänna att han ljugit är betydligt mindre än att Anna Sjödin ska erkänna att hon ljugit. Det grundar jag på mina egna erfarenheter!
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback