friden kommer!

Nu är det bara några veckor kvar, och idag ska det på med lakan och hålla pinnar och stjärnor i hand. Denna dag har varit en av de värsta dagarna i vanliga fall, men inte i år. I år är jag entledigad från att humpa/bära, planera, jaga folk etc. Och vad är det då som är så jobbigt/stressigt. Jo, LUCIA.
Av någon anledning har det blivit något av totala hysteridagen, då allt ska vara så extrafint och pnuttenuttigt. Det är helt ok tycker jag, om det gäller min sons lussetåg på dagis, eller om det blir något som man inte behöver jobba häcken av sig för att folk ska vara nöjda.
För vissa har det i alla år varit en tradition av att FIRA lucia, men pompa och ståt. Jag tycker att man tona ner luciahysterin och inte ta det så allvarligt. Detta är ju dagen det ska vara FINT och LUGNT. Eller hur?
Ta det lugnt och stressa inte ihjäl er.
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback