får man ge vad som helst?

Hårda paket är ute! Nu är det mjuka paket, som kanske innehåller en snygg skjorta, de senaste BB kalsongerna. Ja, vi är 40+ tillhör den skaran som inte saknar:
hårda paket som innehåller köksredskap, breven med pengar från mormor/farmor.
OK, pengar är kanske något som alla önskar så det får vara med på listan, även för oss 40+. Tror att det har att göra med att man fortfarande är ”barn”.
Och barn önskar ju ALLTID pengar. I alla fall min dotter. Där är det platta paket i form av ett brev som gäller. Men i år innehöll det inga pengar, utan ett papper med en ritad bil (körkort/inskrivning).
När det gäller hårda paket till personer i min ålder så måste man dock tänka till. Här gäller det att vara smart. Klappen får inte vara för dyr eller för billig. Den måste på något sätt vara praktisk och så måste den passa personen i fråga.
En present som är livsfarlig att ge är en VÅG. Och va tror ni hamnade i min hög. Jo, givetvis ”den förbjudna klappen”. Innebär det att jag har viktproblem? Nej, det tycker jag inte, MEN NU FÅR JAG DET. Varför detta? Jo, vågen placeras ju, som vanligt, på toaletten strax intill duschen. Och vad händer när man går ur den. Jo, givetvis så ställer man sig på den och insuper det tragiska meddelandet att du har gått upp ca 0,4 kg jämför med gårdagen. Och för mig som duschar varje morgon så blir det smärre helvete.
Vågen som julklapp är helt OK, men det ska vara till en person som INTE behöver väga sig. Och det behöver jag.
/svannte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback